Konfliktų valdymas ir mediacija

Konfliktas – tai viena iš nuomonių nesutapimo formų, kylančių grupėje, kai vieno ar kelių komandos narių nuomonė ar įsitikinimai nesutampa arba jie yra nepriimtini vienam ar keliems kitos grupės nariams. Konfliktas pats savaimė nėra problema, problema yra tai ką mes su juo darome!
O darome mes dažniausiai tai, ką jau esame pabandę ir kas mus vienaip ar kitaip jau yra gelbėję panašioje situacijoje. Todėl nenuostabu, jog atslūgus audrai, kartais net patys nustembame, jog pasielgėme „kaip visada“…

Ar žinote, kuris konfliktų sprendimo stilius yra jūsų?

  • „duok durniui kelią“ arba vengimo
  • „vardan šventos rabybės“ arba prisitaikymo
  • „nugalėtojo niekas neteisia“ arba konkuravimo
  • „nors ir musę bet per pusę“ arba kompromiso
  • „geriausia dalyba yra daugyba“ arba bendradarbiavimo

Jei jūs esate konfliktinėje situacijoje su kita šalimi(-is) ir sprendžiate dėl galimybės ginti savo interesus teisme, labai rekomenduoju išbandyti mediacijos procesą.
Mediacija – tai alternatyvi teismui, savanoriška ir konfidenciali ginčų sprendimo procedūra, kurioje vienas ar keli tretieji nepriklausomi ir nešališki asmenys – mediatorius arba mediatoriai, padeda besiginčijantiems pasiekti priimtiną ginčo sprendimą.

Tai daugelį atvejų yra taikesnis procesas, nei teismas.  Žinoma, viena svarbi sąlyga yra, kad abi šalys procese dalyvautų savanoriškumo principu. Patirtis rodo, kad vienai šaliai pasiūlius pabandyti šį būdą, kita šalis dažniausiai sutinka, nors galbūt pradžioje ir gali būti ne mažai skeptiškumo. Bet čia tada jau mediatoriaus menas yra mokėti įtraukti abi šalis, siekiant bendrai priimtino sprendimo. Be to, mediacija yra dažniausiai pigesnė priemonė spręsti ginčus, nei einant teisminiu keliu.

Vedame tik tęstinius konfliktų sprendimo mokymus įmonių darbuotojams, nes tik toks mokymosi būdas suteikia galimybę dalyviams nuo susitikimo iki susitikimo stebėti save ir bandyti praktiškai įsisavinti mokymų metu įgytas žinias, o sekančio susitikimo metu aptarti savo pastebėjimus ar klausimus.

Mūsų mokymai skirti tiems, kurie:
• bijo ir vengia konfliktų
• aršiai veliasi į konfliktus
nori ne tik “technikų”, bet ir gilesnių žinių apie psichologinę konfliktų pusę
• nori sąmoningai atsakyti/veikti konfliktinėse situacijose

Pagrindinės mokymų temos:
• Konfliktų tipai ir lygiai
• Konfliktų sprendimo būdai
• Poreikiai ir emocijos
• Gynybiniai/prisitaikymo mechanizmai
• Kūrybinis atsakas konfliktinėse situacijose
• Galimi bendravimo būdai konfliktinėse situacijose
• Konfliktų sprendimo planas
• Pagrindiniai derybų ir mediacijos principai

Kviečiame jus mokytis konfliktuoti konstruktyviai ir tokiu būdu kurti naujas bendravimo bei bendradarbiavimo galimybes jūsų įmonėje!

Mes galime jums padėti esant:
  • Nesutarimams tarp kolegų

    Konfliktuojantys kolegos energiją, kuri galėtų ir turėtų būti nukreipta į darbą, dažniausiai nukreipia į “karinių planų kūrimą” tam, kad kažką įrodyti bei parodyti kitai konfliktuojančiai pusei. Tokie santykiai yra kenksmingi ne tik dalyviams, bet ir bendradarbiams.
    Paprasčiausia ko gero būtų imti ir atsisveikinti su abiem arba viena iš konfliktuojančių šalių, bet kartais akivaizdu, jog abu darbuotojai vienodai yra naudingi ir reikalingi įmonei… jei tik kažkaip “išjungus” jų tarpusavio nesutarimus.
    Tokiu atveju, išorinė pagalba yra geriausias ir efektyviausias sprendimo būdas tiek darbuotojams, tiek įmonei!

     

  • Konfrontacijai tarp skyrių ir departamentų

    Kiekvieno vadovo svajonė, jog įmonėje gyvenimas tiksėtų it geras šveicariškas laikrodis. Bet kaip žinia, kaip laikrodyje yra daug mechanizmų, taip ir įmonėje gali būti skirtingų skyrių ar departamentų, kurių kiekvieno vaidmuo yra ne mažiau svarbus. Tačiau kartais taip jau nutinka, kad vietoj to, jog judėti bendra kryptimi, kiekvienas iš skyrių mano, kad jie geriausiai juda ir žino kur judėti. Kartais tai pasireiškia tik vienu kitu žodiniu pasipriešinimu ar “pamokymu”, o kartais tai tampa jau ir rimtesniu “pagalių kaišiojimais į ratus”.
    Kas nuo to kenčia? Absoliučiai visi – darbuotojai ir įmonė!
    Tokiu atveju, išorinė pagalba yra geriausias ir efektyviausias būdas! Vienu atveju galbūt užteks komandinio koučingo sesijų, kad rasti bendrus taškus, kuriuos galima jungti į bendrą kreivę. Kitu atveju, galbūt reikės mediacijos sesijų, kad išsigryninti konfliktuojančių šalių poreikius ir baimes. O galbūt tai bus kažkas tarp vieno ir kito metodo, nes kiekvienas atvejis yra savitas ir unikalus!

     

  • Verslo ginčams

    Atrodytų, jog viskas paprasta – yra sutartis, yra įsipareigojimas – tai būk malonus ir vykdyk tuos įsipareigojimus. Tačiau kartais taip nutinka, jog sutarties sąlygos yra nevykdomos arba vykdomos netinkamai. Atrodytų, kad paprasčiausias variantas tokiu atveju – kreiptis į teismą, kad išspręstų teisingai. Bet praktika rodo, jog ne visais atvejais – tai kas “teisinga” yra iš tiesų tai, kas tinkama ir racionalu sprendžiant ginčus.
    Todėl pirmiausia prieš pradedant teisminius procesus, labai rekomenduotume išbandyti gerokai pigesnį ginčo sprendimo būdą – mediaciją. Jei atvejis nėra pyktybinis ir santykių išlaikymas persveria ambicijas, jei tikite kūrybiškesniais sprendimais labiau nei “teisingais”, tuomet, kviečiame kreiptis dėl išorinės pagalbos!

Daugiau apie konfliktus ir mediaciją skaitykite blog’e
Kada mediacija būna „sėkminga“ ir „mažiau sėkminga“?
Kada mediacija būna „sėkminga“ ir „mažiau sėkminga“?

Deja, bet jokios oficialios statistikos dėl „sėkmingos“ mediacijos atvejų, t.y. kai šalys susitarė ar pasirašė taikos sutartis ir atsisakė arba nutraukė teisminius procesus, nėra. Neoficialiais šaltiniais – tai apie 40% sėkmės atvejų. Ar tai reiškia, jog net 60% mediacijos procesų būna nesėkmingi? Ne! Net jei šalys po mediacijos keliauja į teismą, visi teisėjai vienbalsiai tvirtina, jog tuomet, teisminis procesas būna…

Kada mediacija yra geresnė alternatyva nei teismas?
Kada mediacija yra geresnė alternatyva nei teismas?

Mediacija yra geresnė alternatyva nei teismas jei: – Vyrauja stiprios emocijos (pvz., neišsakytos nuoskaudos, pyktis ir pan.) – Ginčo šalys yra susaistytos ilgalaikiais tarpusavio santykiais (pvz., bendri vaikai, giminystės ryšiai, bendras verslas ar pan.); – Ginčą galima išspręsti kūrybingiau, nei taikant teisės normas; – Šalys nori konfidencialumo sprendžiant ginčą; – Ginčo šalių pozicijos yra apylygės ir teisiškai pagrįstos; Be to,…

Istorija kvepianti apelsinais arba kodėl bendradarbiavimas geriau už kompromisą?
Istorija kvepianti apelsinais arba kodėl bendradarbiavimas geriau už kompromisą?

Tarkime, jog ši istorija nutiko tokią gražią ir snieguotą dieną kaip šiandien, kažkur Šeškinėje, kažkokioje 10 m2 virtuvėje. Ir sutapk tu man taip, kad dvi sesės Lina ir Liepa atėjusios tuo pačiu metu į tą virtuvę lyg susitarusios tiesė rankas prie to pačio apelsino, kuris vienas vienintelis pupsojo ant stalo ir viliojo savo oranžiniais skruostais. Jos dvi, o apelsinui nors…